Vzdrževanje gosenic
Poskrbite za pravo napetost gosenic
in očistite podvozje, da
PODALJŠATE NJIHOVO ŽIVLJENJSKO DOBO!
Najpomembnejši dejavnih pri trajnosti kovinskih in gumijastih gosenic je ustrezna napetost sistema. Priporočene napetostne vrednosti so podane s strani proizvajalca, ki je sistem zasnoval tako, da zagotavlja pravilen oprijem za potrebno ravnotežje, hkrati pa preprečuje pretirano obrabo delov podvozja.
Prekomerno napenjanje sistema bo vedno povzročilo prezgodnjo obrabo, v nekaterih primerih celo zgodnje okvare. Lahko so bolj občutljive na lomljenje, saj je na njih več stresa. To ustvarja dodatno trenje in povzroči prekomerno obrabo. Prevelika napetost lahko povzroči tudi, da gosenice skočijo s podvozja.
Premajhna napetost vodi do morebitne nezaželjene odstavitve s položaja. Kot posledica se lahko pojavijo tudi poškodbe drugih komponent stroja.
Običajno pravilo je preverjanje napetosti vsakih 50 do 100 ur uporabe stroja. Normalno napetost zmerimo tako, da mrtvo težo položimo na ravno površino gosenice in izmerimo poves.
Gumi gosenice so za razliko od kovinskih manj občutljive, vendar se pri velikih nepravilnostih soočamo z enakimi posledicami.
S čiščenjem stroja boste lažje prepoznali morebitne težave in zmanjšali obrabo zaradi umazanije, ki se je nabrala med elementi. Vsake nečistoče, ki se naberejo na podvozju, lahko vodijo do hitrejše obrabe.
V idealnih razmerah je treba stroj po vsakem delu oprati z baromatom.
Pogosti vzroki za odpoved so razne obrabe vodila/pogonskih ušes zaradi bočne obrabe in nalaganja umazanije, ki vodi do strganja.
Pri uporabi na tlakovanih površinah je najpogostejši razlog za odstranitev običajna obraba tekalne površine. Nalaganje asfalta na notranji površini slabi in obrablja gosenic, povzroča izpostavljenost ojačitve in potrebo po odstranitvi, preden se doseže predlagana življenjska doba. Podvozje naj bo čisto in brez velikih ostankov, da se izognete poškodbam notranjega predela. Omejevanje drobirja v podvozju prav tako zmanjšuje možnosti za obremenitev konice in prekomerno točkovno napenjanje.
Pri obdelavi asfalta z olji in podobnimi snovmi, onesnaženih površinah s kislinami, bazami,… se pranja gosenic ne priporoča.
Za vzdrževanje prožnosti jih hranite stran od direktne sončne svetlobe in vremenskih vplivov okolja!
(VIR: Bennink, C. Common Failure Points for Rubber Track. 2010, Septebmber 20. (4.3.2021). Dostopno na: https://www.forconstructionpros.com/equipment/fleet-maintenance/other-components/article/10288897/common-failure-points-for-rubber-track.